Personalisti často trávia len 6-10 sekúnd prezeraním jedného motivačného listu, preto je nevyhnutné zaujať ich pozornosť okamžite. V tomto článku vám ukážeme, ako napísať motivačný list, ktorý zvýši vaše šance na získanie vysnívanej práce.
Prečo je motivačný list stále dôležitý v roku 2025?
Napriek tomu, že sa trh práce neustále vyvíja a mení, motivačný list zostáva jedným z najdôležitejších nástrojov pri hľadaní zamestnania. Podľa prieskumu medzi slovenskými personalistami až 76% z nich považuje motivačný list za rozhodujúci faktor pri výbere kandidátov na pohovor. Dobre napísaný motivačný list vám umožňuje:
- Predstaviť sa nad rámec faktov uvedených v životopise
- Vysvetliť, prečo ste ideálnym kandidátom pre danú pozíciu
- Ukázať vašu osobnosť a komunikačné schopnosti
- Preukázať váš záujem o spoločnosť a pozíciu
- Odlíšiť sa od ostatných uchádzačov
Kľúčové prvky úspešného motivačného listu
Aby váš motivačný list zaujal personalistu, mal by obsahovať tieto kľúčové prvky:
1. Personalizovaný úvod a oslovenie
Začnite tým, že zistíte meno osoby, ktorá bude váš motivačný list čítať. Vyhýbajte sa všeobecným osloveniam ako "Vážený pán/pani" alebo "Komu patrí". Ak neviete zistiť konkrétne meno, použite oslovenie "Vážený tím personálneho oddelenia" alebo "Vážený výberový tím".
Hneď v prvom odseku jasne uveďte, o akú pozíciu sa uchádzate a kde ste sa o nej dozvedeli. Personalisti často spravujú viacero výberových konaní súčasne a toto im pomôže rýchlo zaradiť váš list do správneho kontextu.
Príklad dobrého úvodu:
"Vážená pani Nováková,
s veľkým záujmom reagujem na pozíciu Marketingový špecialista, ktorú som našiel na portáli Profesia.sk. Verím, že moje skúsenosti v oblasti digitálneho marketingu a môj entuziazmus pre váš projekt prispejú k úspechu vášho tímu."